Jawa 250 typ 10 r.v.:1948

Po mém návratu k motocyklům jsem také zatoužil po veteránovi.Jawa 250 typ 10 "pérák" to je prostě klasika.Koupil jsem ho díky místnímu odborníkovi na veterány a byl celkem na svůj věk zachovalý.Byl bez SPZ a TP.Chybělo sedlo,světla,palivový kohout,zadní nosič,zapalování a další drobnosti (hodně drobností...). Nejdříve jsem sundal hlavu a válec.Zjistil jsem vůli na pístním čepu a úplně ubroušené pístní kroužky(píst byl ve válci ale přesný).Takže nové pístní kroužky,futro do ojnice a pístní čep.Sesadil jsem to na nové těsnění hlavy.Koupil kompletní sedlo,sklo do předního světla,hlavní stojan,gumy na stupačky,prachovky předních vidlic,baterii,řetěz,lanka,náhon tachometru a sehnal starší zadní světýlko plus další drobnosti... Dal jsem vše dohromady a byl v co možná nejpůvodnějším stavu.Byl v plném funkčním stavu.Občas jsem s ním ujel pár kilometrů a opájel se nostalgií starých časů.Nebyl namontován originální tachometr - ale starý byl připravený na repas, také originální spínačka s indikací zařazeného rychlostního stupně čeká na repas a chyběl jen originální rámeček předního světla.
9.6.2005 jsem jej prodal, abych mohl zakoupit místo Yamahy XJR1200 novější Yamahu XJR1300.

Spínací skříňka s indikací zařazené rychlosti a indukční cívkou.

Zpět