Grossglockner 2002
Má první delší cesta byla do Rakouských Alp. Byl jsem nadšen z ježdění na nové Jawce a tak mě Jarda nemusel ani moc přemlouvat. Cesta byla naplánovaná na čtyři dny. Já na Trampovi, Jarda na Suzuki GS500 a Pepa na Hondě Transalpovi. Ráno Jarda přijel ke mě a spolu jsme jeli za slabého deště do Benešova, kde jsme měli sraz z Jardovým tehdejším šéfem z práce - Pepou. Tam jsme si zanadávali na počasí a doufajíc v lepší počasí vyrazili k jihu. Kluci byli v nemokách a já měl slunce v duši (neměl nemok). Celou cestu poprchávalo až pršelo. Před čárou jsme se pořádně nadlábli v hospodě. Po přejetí hranic jsme pokračovali do Rakouska a zapadli do kempu u jezera v Attersee. S ponurou náladou jsme postavili stany a v dešti šli do městečka, kde se v hospodě trošku vylepšila naše nálada. Druhý den jsme v dešti zabalili a vyrazili přes Bad Ischl do Hallstattu. Tam jsme zaparkovali mašiny a v restauraci při polévce usychali (zapáchali). Po zahřátí a vylepšení nálady jsme navštívili zdejší solné doly - lanovkou nahoru, pak po svých k šachtě - zaplacení vstupenky, s průvodcem vláčkem do nitra hory,krásná obchůzka jeskyní a štol se skluzavkou pro překonání výškového rozdílu a pak zpět. Pak jsme již vyrazili směrem k Grossglockneru. Opět v dešti. Kluci byli dost naštvaní a nadávali. Já byl celkem v pohodě (slunce v duši...) ač komplet promočen oproti klukům, kteří byli jen vlhcí pod nemokama. Na benzínce jsme se zahřáli u teplého kafe a čaje. Zírali jsme na příchozí starší motorkářský pár, který přišel v džínových oblečcích a byli suší. Vyjdeme ven a obdivujeme koráb na dvou kolech - BMW K1200LT. No na to zatím nemáme... Ani jsme se netěšili na noc v mokru. Rozhodl Pepa, ať to prý neřešíme a zatáhl za nás noc v penzionu pod vstupní bránou na Grossglocknerstrasse. Večer jsme se šli kouknout na ceny a nechápali sníh na radlici cestářského vozu přijíždějícího ze zhora. Přestalo pršet a my usínali s nadějí v teploučku a pohodlí. Ráno se na nás smálo sluníčko a my se těšili na zatáčky a pořádné serpentýny. Nasnídali jsme se a vyrazili asi po desáté hodině nahoru (po zaplacení poplatku - mýta). Stoupání přineslo velké ochlazení a nad 2000 metry byl sníh. Zastavili jsme zkřehlí zimou a hřáli si ruce o výfuky. Já měl problém při rozjezdu, kdy jsem musel otočit Jawku z kopce, abych jí vůbec rozjel. Stoupali jsme stále nahoru, projeli tunelem, kde nad námi vysely obrovské krápníky. Pořád jsme stavěli na focení a pokoukání. Nahoře jsme pokecali pod horou na parkovišti s partou českých horolezců, kteří měli namířeno až na vrchol. To bylo asi v poledne. Najedli jsme se ze zásob a jeli zpět a opět stavěli a kochali se. Bylo slunečno a teploučko. Teprve cestou dolů začali jezdit motorkáři nahoru a nám docvaklo, že si počkali na teplo a my klepali ráno kosu... Okolo 15 hodiny jsme dorazili k jezeru u Attersee a kluci chtěli přespat. Já měl chuť jet na jeden zátah domů - když neprší. Kluci mi naznačovali, že jsem blázen a že se mnou nejedou. Tak jsem vyrazil sám. Cestou na mě v Rakousku spadlo jen pár kapek, ale jinak v pohodě. U nás za čárou jsem se na benzínce najedl a poslal klukům SMS o zdárném dojetí do republiky. Cestou domů mě chytla přeháňka a Jawka chvíli stávkovala - přesněji řečeno voda v indukčních cívkách. Ale dorazil jsem celkem dobře domů. V noci se rozpršelo a kluci druhý den mokli celou cestu domů a proklínali počasí...

Já a Tramp v Alpách

Alpské sídlo císaře France Josefa

Sem jsme dojeli nejvýše...okolo samé bavoráky...