Jawa 50 typ co dům dal
- upravovaný na závodní speciál pro FICHL DAY 2007.

Jako základ jsem zvolil kostru z Mustanga, chci tam mít větší přední kolo - 19" ze Stadionu.

Tak a tady máme téměř vyladěný motor...

Tady je fotka z 12.12.2006 a zase jsem vše po nafocení rozebral, protože jsem zjistil, že musím ještě přivařit v kyvce čudl na držení reakce brzdového bubnu a taky že mi praskl poddimenzovaný Staďácký držák paken, takže časem budu přeplejtat Staďácký ráfek na fichtlácký buben...

19.12.2006...

20.12.2006 - prostě pojedu bez přední brzdy...

30.12.2006 - konečně funkční s karbecem z píly a výfukem z křovinořezu (výkon motoru zatím nicmoc-jde to jen na volnoběh a nechce se roztočit).
V motoru jsou nová ložiska, gufera, pouzdra, spojkové lamely, primární řetěz, výbrus, futro, píst s kroužky a čep. Nové obutí Mitas : vpředu 70/100-19 a vzadu 2,75-16.
Samozdřejmostí jsou nová lanka, palivový kohout+filtr, vzduchový filtr-větší z kejvačky, špunt nádrže, sekundární řetěz a spousta dalších drobností...

30.12.2006 - detail motoru osazený karbecem z motorové píly a výfukem z křovinořezu

1.1.2007 už s předním blatníkem...

3.1.2007 jsem konečně začal ladit výkon za asistence Martina. Zjistili jsme, že gumová harmonika na sání k filtru asi nebude OK a nebo filtrační vložka, každopádně jsme zatím vyhodili papírový filtr a motor začal jít do otáček. Pak jsme zkoušením vyloučili výfuk z křovinořezu, nechali jsme tam výfuk z typu 20 a motor točil ještě více. Nakonec jsem vylepšil nastavením přední blatník, abych lépe chránil žebrování hlavy a válce, neboť po dnešním testování to byla koule bahna...

5.1.2007 - Sání vyřešeno kolenem z gumové hadice, která je co nejkratčí a na ní je přímo nasazen papírový filtr, který je připáskován k rámu. Výfuk zůstane obyčejný. Karburátor jsme zkoušeli s Martinem dát zpátky píly (přetěsněný), ale i když to na něj jelo stejně jako na obyčejný, tak byla moc bohatá směs a stále mokrá svíčka tak jsme tam vrátili obyčejný...

Víkend 6-7.1.2007 byl ve znamení testování a zajíždění. V sobotu jezdil Jirka D. a mimo zajíždění testoval i výfuk ze Stadionu. V neděli jsem jezdil já a také zkoušel. Podle mě to jezdí lépe na klasický výfuk z dvácy, tak jsem ho tam vrátil.

10.1.2007 - funkční prototyp aktivního chlazení...

12.1.2007 - dotuněno...

19.10.2007 jako přípravu na závod v Kozmicích (GrandPrix fichtl Kozmice) mám vyztužený rám i přední vidlici, vyčistil jsem nádrž a palivový kohout, vypletl kola novými dráty - přední ráfek ze Stadionu jsem napletl na náboj z fichtla a tím konečně začalo přední kolo trochu brzdit. Také jsem vyměnil výfuk za laděný ...

Příprava na lednovou Soběslav 2008: vyměněný vyrachtaný ventilátor, zvedlý výfuk,
nové koleno sání...

A hlavně tyristorové zapalování...

Celek bez sedla...

Stav k 10.1.2008 - připraveno, doladěno, dotuněno na Soběslav...

Na jaře 2009 jsem vyrobil speciální neulomitelné stupačky...

Změny před podzimním závodem v Kozmicích k 14.10.2009 :
nové: výbrus č.8 (průměr 40mm), hlavní tryska 72, palivový i vzduchový filtr,svíčka NGK B6HS, zadní tlumiče alá Simson, 12ti zubé sekundární kolečko místo 11ky a hlavně jsem obul nově 16ti palcové kolo z fichtla dopředu, protože mě v Kozmicích kvůli 19kovému Staďáckému pravidelně dávali do kategorie speciál, ve které tak obludný výkon několika poníků v mém fichtlu ostatním nestíhal... Takže snad už budu s klukama ve stejné kategorii stodoláků...

Zpět