Rumunsko 2007 (9.- 17.6.2007)

Sobota 9.6.
Stateční cestovatelé: Zdeněk a Monika- Hornet, Jarda a Katka - Bandit.

Po pečlivém přikurtování motorek, vyjíždíme ve 22.15 z hlavního nádraží v Praze autovlakem

a jedeme do Popradu.

Neděle 10.6. 434km
V 7.00 příjemně odpočinutí z lůžkového vozu vyjíždíme teď už na motorkách do Košic, kde v 9. 00 tankujeme. Jedeme asi 20km na hranice Maďarska Tornyosnémeti. Dále na Hidasnémeti, Gonc, Vilmány, Mád a Tokaj, kde máme přestávku a tankujeme. Dále Rakamaz, Nyiregyháza, Agapy, Vaja. Cca. V 15.00 jsme v Petee, přechodu do Rumunska. Měníme si peníze. Je vedro. Dále Satu Mare, Livada, Negresti-Oas (začíná špatná silnice). Je 18.00 a před námi je Sapanta, kde se ubytujeme na zahradě (ubytování nabízí polovina domů ve vsi).

Jdeme ochutnat místní specialitu, z které se po napínavém čekání vyklubala klobása s bramborem. Rumunština skloubená s angličtinou nám jde opravdu skvěle.

Po večeři si prohlížíme veselý hřbitov.

Pondělí 11.6.  284km
Je trošku zataženo a přeháňka.V nemocích vyjíždíme v 9.15 (10.15 místního času). Tankujeme.
Po silnici jezdí koňko povozy a převážejí lidi i materiál.

Míříme na : Petrova, Leordina (začínají hory a zasněžené vršky), Viseu de Sus (nakupujeme), Borsa a zde začíná 10km zatáček do kopce na vyhlídku ve výšce 1460 mnm, bohužel příšerné silnice. Trochu nás zaskočí odpadky házené z hotelu rovnou ze stráně. Potkáváme motorkáře z ukrajiny, a ten nás posílá nahoru do Bukoviny, ale nemáme endura, tak někdy jindy.

Následuje 14km sjezd dolů, kde nás místo aut, míjí cválající jezdci na koních. Carlibaba, už je hezky. Vatra Bornei – město, kde si dáváme k večeři dobré pizzy a řízky.

Při zastávkách nás udivují všudepřítomní  hladoví a bázliví psi. Dále : Brosteni, Poiana, jezero Lacul Izvorul Munteleni, u kterého asi v jedné čtvrtině nacházíme cestu dolů a táboříme na břehu (20.00).

Úterý 12.6.  231km
Ráno ještě za šera se kocháme pohledem na jezero plné „racků“. Při rozednění a romantické, slunečné snídani poznáváme, že rackové nejsou rackové, ale opět odpadky.

Vyjíždíme v 8.45 podél jezera asi 40km k hrázi směr Bicaz, kde nakupujeme.

Dále na Lacu Rose do nádherné soutěsky a stoupání se zatáčkami, kde už je konečně dobrá silnice.

Dále : Gheorgheni, tam si dáváme moc dobrý oběd. Výjezd z města je trošku horší, silnice opět rozbitá, jako ve většině měst. Odměnou nám je 60km kroucené super silnice do Sovaty. Tankujme. Pokračujeme přes Belausery do Sighisoary, kde nocujeme v tábořišti  a krásnou vyhlídkou na město.

Navečer si prohlížíme Orloj a Drákulův dům.

Středa 13.6.
Je horko. Vyjíždíme v 8.25 po hezké, ale hlavní silnici, kde je dost kamiónů. V Rupee dokupujeme chléb a vodu. Někdy se stane, že silnice úplně zmizí a je zas o kus dál. Tak se jede po poli.

V Hoghizu uhybáme na Sercaiu, Žarnesti a v poledne jsme v Branu, kde tankujeme, prohlížíme si hrad.

a obědváme u žida (ten výčepní je nějakej divnej). Odjíždíme na Captulung a Curtea de Arges. Přijíždíme do nádherných skal k hrázi jezera.

Objíždíme ho a chceme dojet na konec (asi 30km), na nejvyšší bod (2254 mnm), ale nejde to. Spadla lavina a na silnici jsou 4m sněhu a -2°C. Vracíme se pod hráz a nocujeme v korytě řeky. Když přehlídneme odpadky, je to krása. Je 20.00. V noci kolem slídí psi, a trochu se bojíme i medvědů.

Čtvrtek 14.6. 518km
Dnes nás čeká delší štreka po hlavní silnici. Mrzí nás, že jsme nemohli kvůli sněhu projet a prohlídnout si hory. Je sluníčko a odjíždíme v 8.30 zpět do Curtea de Arges na RamnicuValceu, kde tankujeme. Po silnicích v celém Rumunsku se volně potulují koně a krávy, ale nikomu to nevadí.

Dále jedeme na Sibiu, Media, Blaj, Teius – odtud do Turdy jsou zatáčky nahoru, dolů po  bezva široké dvouproudové silnici.

Ve 20.30 přijíždíme do Satu Mare, tankujeme a spíme v kempu.

Pátek 15.6.
Odjezd v 7.45 asi 30km na hranice Penea. Dále Nyiregyháza, Tokaj, Sárospatak na přechod Sátoraljaújhely (12.45). Jedeme směr Trebišov, ale po 10km uhybáme na Nižný Žipov, Slanec a do  Košic na oběd. Pěkná cesta. V 16.00 jedeme na Jaklovce (krásné serpentiny), Spišské Podhradie,kde projíždíme klasickou cikánskou vesnicí.

Levoča a v 18.45 jsme v Popradu. Ve 21.45 vyjíždíme vlakem do Prahy. Ve vlaku je legrace, potkali jsme super lidi, a vyprávěli jsme si zážitky z cest.

Sobota 16.6.
V 6,30 hod. jsme v Praze a už jen zbývá pár kilásků domů.

Najeli jsme cca 2200 km + něco vlakem. Celkové náklady jsou 9000 Kč pro 2 osoby.

Byla to paráda, moc se nám to líbilo, ale bylo to krátké. Chtělo to alespoň tři dny navíc. Rumunsko nás tak zaujalo, že už plánujeme další výpravu tentokrát do solných a krasových jeskyní.